Těhotná v zimě

Těhotná v ziměPřed tím než nastalo horké léto a sluneční paprsky krášlily téměř každý den, dozvěděly jste se úžasnou zprávu – jste těhotná. Léto je už ale za námi a to znamená, že během zimy a Vánoc budete pod vrstvou teplých svetrů a kabátu skrývat bříško s tím nejkrásnějším vánočním dárkem. Konečně můžete bez jakýchkoliv obav ochutnávat z každého druhu vánočního cukroví a přitom si užívat Vaše těhotenství. Kromě těchto příjemných věcí představuje pro těhotenství zima i riziko. Přinášíme Vám proto pár rad, které Vám budou určitě nápomocné.

Buďte šik i v zimě!

Už jste si stačily doplnit šatník na zimu? Návrháři mysleli i na těhotné ženy a proto nemusíte mít obavy z toho, že neseženete těhotenské zimní oblečení. Teplé oblečení je důležité, protože je odolné proti větru. Koupě teplé zimní bundy se často vyplatí i z dlouhodobého hlediska, protože příští rok Vám sice zmizí velké bříško, ale pokud dáte přednost nošení děťátka v šátku, tak se Vám jistě bude hodit.

Těhotné ženy mají bohužel často problém se zadržováním vody a tak bojují s oteklými nohami. Dobrou zprávou je, že v zimě se tento problém vyskytuje méně často než v létě, protože tělo není vystavováno vysokým teplotám a je více uvolněné (samozřejmě pouze tehdy, pokud jste přiměřeně oblečená a tělo nemusí naopak bojovat se zahříváním se). Špatnou zprávou je to, že pokud tento problém máte, nemůžete vyjít ven či do města jen tak v papučích nebo lehkých pohodlných otevřených botách. V takovém případě je vhodné koupit si několik párů bot (možná i o nějaké to číslo větší než si kupujete obvykle), v nichž se Vám bude pohodlně chodit.

Hodně čerstvého vzduchu a slunečních paprsků (pokud počasí dovolí)

V zimních měsících jsou těhotné ženy „ohrožené“ nedostatkem vitamínu D. Vitamin D je důležitý pro udržení zdravých kostí a efektivní využití vápníku v těle. Vápník je zase důležitý pro normální funkci nervového systému, pro růst kostí a pro udržení hustoty kostí. Dlouhodobý nedostatek může vést u nastávajících matek k osteoporóze a u novorozenců může způsobit nutriční nedostatky. Těhotné by měly co možná nejvíce pobývat na čerstvém vzduchu, aby si tělo prostřednictvím slunečních paprsků produkovalo tento vitamín samo.

Posílení imunitního systému

Dokonce i vyvážená zdravá strava je v zimě na místě, protože silný imunitní systém je v tomto období velmi důležitý. Nezapomeňte ani na dostatek tekutin! Nealkoholický punč a čaj chutnají velmi dobře. Chladné období je také obdobím nachlazení a různých viróz. Ujasněte si včas se svým lékařem, zda by nebylo vhodné, aby Vás naočkoval proti sezónní chřipce, příp. proti prasečí chřipce. Vhodné pro imunitní systém jsou také sauny.